Як зекономити кошти, купуючи мотоблок


Ми вже писали про те як обирати мотокультиватор чи мотоблок, сьогодні розповідь від першого обличчя знову про мотокультиватор.

В Україні, де 70—90 % овочевої продукції вирощується в індивідуальних господарствах на земельних ділянках площею до 1 гектара, до цього часу не вирішено першочергове завдання — забезпечення механізації праці за рахунок застосування міні-агротехніки: мотоблоків і мотокультиваторів. Оскільки на вітчизняних заводах ця техніка випускається в обмеженій кількості, вирішення цього завдання взяли на себе фірми, які пропонують нашим співвітчизникам міні-техніку з Італії, Швеції, Німеччини, Росії.

При цьому неминуче виникає проблема ремонту мотоблоків і мотокультиваторів, якісне виконання якого в «домашніх умовах” неможливе. Сервісне обслуговування зарубіжної міні-агротехніки в Україні не налагоджено. З іншого боку, проведення «планових» сезонних ремонтів сільгосптехніки вітчизняного виробництва, а також країн СНД потребує значних коштів і часу, що, зрештою, призводить до відчутного подорожчання цих первісно не дуже дорогих машин.

Як відомо, мотоблоки і мотокультиватори мають три основні вузли, на які припадає найбільше навантаження і які найчастіше виходять з ладу — двигун, редуктор і муфта зчеплення. Спеціалізованих центрів, які б забезпечили їхній якісний ремонт, в Україні поки що немає.


За таких умов найкращим виходом із становища є забезпечення сільських трудівників і дачників такою технікою, у якої (звичайно, при її правильній експлуатації) зазначені вузли взагалі не виходять з ладу і не потребують ремонту. Тому підприємство «ВИДА», що має великий досвід поставок в Україну італійської міні-агротехніки, з великої кількості запропонованих їй мотоблоків і мотокультиваторів, вибрало такі, конструкції та унікальні технології виробництва яких забезпечують тривалу експлуатацію без ремонтів, виключають використання запасних частин та необхідність пошуку споживачами ремонтних майстерень і, тим більше, виконання ремонту «кустарно», власними силами. Мова йде саме про двигун, редуктор та муфту зчеплення, оскільки усунення поломок інших частин мотоблока не викликає ніяких труднощів.

Двигуни, встановлені на мотокультиваторах моделей «Євро», які в Україні реалізовує підприємство «ВИДА», виробляє широковідома фірма «Бриггз і Страттон» (США), обсяги виробництва якої — понад З0 тис. штук виробів щодоби впродовж багатьох десятиліть. Ці двигуни використовуються в багатьох країнах світу і безвідмовно служать упродовж тривалого терміну інтенсивної експлуатації, не потребуючи ремонту.

Редуктор, що його виготовляє фірма «Євросинтез», також сконструйований і виготовляється для тривалої експлуатації без ремонту. Відомо, що більшість поломок редукторів трапляється через вигвинчування болта внаслідок вібрації, випадання штифта тощо. В редуктор мотокультиватора «Євро» цих деталей немає. Є штампований і зварений з двох половинок корпус, що, власне, являє собою ніж з досить малим поперечним перерізом, в який уварені за допомогою двобічних електрозаклепок втулки досить великого діаметра, які і тримають підшипники. А в них, у свою чергу, запресовані бронзові втулкові підшипники черв’яка. Шарикові підшипники валу черв’ячного колеса посаджені у відповідні гнізда точно відштампованих з листового прокату корпуса-ножа. Вся ця штампована конструкція виконана з точністю, достатньою для безвідмовної роботи черв’ячної пари.

На заводі-виробнику всі технологічні операції забезпечуються роботами. Надійність виконання 100 %. Незважаючи на це, здійснюється 100 % контроль за роботою цього унікального вузла, ідо не розбирається.

І як наслідок:
а) конструкція редуктора спрощена до примітивності — у ньому налічується на більше 6 основних деталей (зазвичай, у черв’ячному редукторі основних деталей в 3—5 разів більше);
б) фактично він не потребує не лише ремонту, але й догляду, оскільки виконаний і заповнений змазкою раз і назавжди: витікання змазки виключається, порушення розмірних ланцюгів неможливе; «розрегулюватися» — немає чому.

У мотокультиваторів «Євро», по суті, відсутні муфти зчеплення, що, як відомо, є одним з вузлів, який найчастіше виходить з ладу. Їх замінено іншими простими пристроями, що забезпечують абсолютну надійність.
Завдяки численним інженерним рішенням мотоблоки «Євро» відзначаються не лише надійністю, але й простотою конструкції, естетичною довершеністю. Зовнішній вигляд агрегата повністю підпорядкований його функціональному призначенню: оптимальне центрування, що виключає навантаження на руки оператора, корпус редуктора, який одночасно виконує функцію ножа, котрий врізується в грунт, гвинтоподібні фрези, що виключають «стрибки» культиватора тощо.

Водночас при всій своїй конструктивній легкості, якщо можна так висловитися, ошатності зовнішнього вигляду мотокультиваторів, вони можуть витримувати значні навантаження: адже навіть при використанні 70—75 % потужності двигуна найменший мотокультиватор «Євро—2» може (при відповідному опорі грунту) забезпечити на робочому валу обертовий момент до 150 Нм (!), а це більше ніж досить для виконання покладених на нього функцій. Надійність і міцність робочих елементів при цьому забезпечується застосуванням відповідних матеріалів та їх термічною обробкою.

Усі перелічені достоїнства дозволили підприємству «ВИДА» без будь-яких сумнівів встановити на мотокультиватори і мотоблоки «Євро” гарантійний строк 24 місяці. На це поки що не відважилась жодна споріднена фірма.

Можна з певністю сказати, що, купуючи мотокультиватор «Євро», ви забезпечуєте себе надійною технікою, що не лише полегшує вашу працю, а й позбавляє від усіх турбот щодо її ремонту.


Інші статті по темі:





Поділитись своєю думкою

Ваша елктронна адреса не буде публікуватись. Required fields are marked *